Dag 13 naar Trabadelo - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 13 naar Trabadelo - Reisverslag uit Trabadelo, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 13 naar Trabadelo

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

01 Januari 1970 | Spanje, Trabadelo

Hallo allemaal,

Mijn laatste verslag heb ik zaterdag in Ponferrada. Zoals ik van plan was,heb ik die middag de burcht van de Tempeliers bezocht, indrukwekkend en zeker de moeite waard. Ik zag vanaf de burcht dat het al behoorlijk druk was op de terrassen, dus daarna heb ik.ook een tafel gezocht. Het was 19 uur dus ik wilde wel eten, maar nee, dat kan als zo vaak in Spanje pas vanaf 20 uur. Ik ben rustig blijven zitten, mensen kijken,dat houdt je wel bezig. Wat een gekrioel van wandelende, kletsende, drinkende en dansende mensen! Er klonk luide flamengomuziek en op een podium en ook op het plek werd dus de flamenco gedanst.

Zondag heb ik 10 km gelopen naar Camponaraya, elke dag weer een beetje meer. Ik heb mijn rugzak aten vervoeren en het is erg goed gegaan met mijn knie. Het was die dag heel heet. In die plaats zijn 2 herbergen, de ene is op zondag gesloten en de andere zou pas de volgende dag open gaan. Ik kon daar wel een privé kamer krijgen, dus gedaan. Een erg sfeervolle kamer met éigen badkamer, ook wel eens fijn. Toen bleek dat in de 2 restaurants de keukens om16 uur dichtgingen. Maar gelukkig, in het weekend is wel een pizzeria open! Eerst nog gezellig in de tuin met 2 Amerikaanse pelgrims gekletst en daarna met een Frans echtpaar in de pizzeria gegeten. Altijd weer gezellig!

Gisteren heb ik zonder rugzak 15 km gelopen. Het gaat gelukkig goed met mijn knie. Ik ben in een door een Duitse aan mij geadviseerde herberg gekomen en die was fantastisch. Lekkere eenpersoonsbedden, mooie tuin, heerlijk eten en super leuke pelgrims. Twee Deense vrouwen, een vrouw uit Israël, een vrouw uit Hongkong en een jonge Pool, we hadden met z'n zessen een erg leuke avond.

Vandaag wilde ik weer15 km lopen, maar beide herbergen in die plaats waren (nog) niet open. Dus werden het er maar 10 km. Dat komt niet zo goed uit omdat ik nu moest beslissen of ik morgen 15 km met de laatste 5 km een grote stijging ga lopen of die etappe toch ga opsplitsen in 10 en 5. Omdat het steeds beter gaat met mijn knie, ga ik dat laatste doen. Dus morgen weer een rustige dag.

Na de klim van 5 km komt de volgende nog een stukje van 3 Km stijging. En ik ben van plan daarna weer gewoon zelf mijn rugzak te gaan dragen.

Ik ben nu in een kleine herberg met 10 bedden, we zijn de eerste gasten van dit seizoen en werden zeer uitbundig begroet. Ook hier wordt vanavond gekookt en ondertussen zijn we al met 7 pelgrims uit de VS, Brazilië, Italië, Frankrijk en Spanje. Dus dat wordt vast ook weer gezellig.

Tot zover weer, tot de volgende keer en veel groetjes,

Dimphy


  • 16 April 2024 - 18:15

    Marjan :

    Hoi Dimphy, je ontmoet wel veel verschillende mensen! Leuk om te lezen. Fijn dat het met je knie goed gaat, je leert om naar je lichaam te luisteren. Veel succes met de rest van de tocht.


  • 16 April 2024 - 18:21

    Arthur Kuilboer:

    Het is wel een internationaal gezelschap dat je op je tocht treft! Lijkt me heel gezellig om met hen te praten over hun beweegredenen om de tocht te maken of werkt dat zo niet? Wel fijn te lezen dat je het lopen letterlijk én figuurlijk goed onder de knie hebt.

    Fijn wandelen!!

    Groet

    Arthur


  • 16 April 2024 - 18:27

    Ton:

    Ook dit heb ik voorgelezen aan Lidwijne, haar reactie: je maakt ook van alles mee!

    Houd goede moed!

    Ton


  • 16 April 2024 - 18:53

    Anton En Anniek :

    Hallo Dimphy, Fijn dat je knie weer een stuk beter is en je wat meer aan kan. Dat zal een hele opluchting zijn.

    Je bent dus al vroeg in het jaar op weg als zoveel herbergen nog niet open zijn. Maar je hebt toch al aardig wat aanspraak en gezelligheid van andere wandelaars, die de Camino lopen.

    Veel succes en plezier gewenst bij het vervolg,

    Anniek en Anton


  • 16 April 2024 - 19:16

    Lia:

    Ha Dimphy,

    Wat fijn dat het 'bergopwaarts' gaat met je knie [e-1f609]. En nu niet gaan forceren natuurlijk! Dus ik snap dat je de 15 km-tocht gaat opsplitsen.

    Wat apart om te lezen dat er nog behoorlijk wat herbergen zijn die niet open zijn. In 2017 zijn wij begin april gestart met de Frances en toen zijn wij geen enkele herberg tegengekomen die was gesloten!

    Veel plezier met het vervolg van je tocht [e-1f496].


  • 16 April 2024 - 21:05

    Catharina:

    Hoi Dimphy,

    Dat zijn goede berichten die jij stuurt.[e-1f60a].

    Er lopen toch al aardig wat mensen lijkt het.

    Knap dat je zo goed luistert naar je lichaam.

    Op de Camino Francés kom je veel mensen tegen uit diverse landen. Dat geeft wel hele leuke ontmoetingen.

    Geniet ervan en fijn dat het zo goed gaat.

    Lieve groet Catharina ,[e-1f339][e-1f463][e-1f44c]


  • 16 April 2024 - 23:05

    Wendela :

    Als je in een kleine herberg met maar 10 bedden bent in Trabadelo en er wordt gekookt, kan het zijn dat je dan in de herberg van Maria bent? Want de enige andere herberg in dat dorp die er was is een sfeerloze gemeentelijke herberg, of er moet een nieuwe bij zijn gekomen. Ik heb 2 weken vrijwilligerswerk gedaan bij Maria, één van mijn leukste ervaringen op de Camino. Wil je haar de hartelijke groeten van mij doen? Ik wil nog altijd eens een keer terug. En zijn mijn muurschilderingen er nog, op de begane grond? En mijn schilderij van Jezus? Ik zou het echt geweldig vinden als die er nog steeds zijn en ben heel benieuwd in welke staat het nu is, het is tenslotte alweer 12 jaar geleden.

    Laat het me weten!


  • 17 April 2024 - 02:11

    Ruud Van Der Linde:

    Hoi Dimphy,

    Noú, wat leúk, dat je op een route loopt, waar Lia en Catharina en Wendela zich ook al op begeven hebben, op weg naar de Heilige Antonius!!!

    Opníeuw vertel je dat er dat vervoerssysteem is, waarvan jij en (véle?) andere pelgrims gebruik kunnen maken voor het meegeven van bagage naar hun vólgende wandelbestemming, wanneer kan worden ingeschat dat het aankomende dàgtraject té belastend kan worden!!

    Het klinkt misschien vréémd, maar ik val 's avonds, zoals ook weer gisteravond, bij de televisie in slááp, nadat ik me tevóren op de bank in een verwarmende deken heb gerold. Henk hoorde ik op een gegeven moment wel aankondigen dat hij ging slapen in zijn bed, maar ik was niet voldoende in staat om me te realiseren, dat ik hem dan nog even moest helpen met een paramedische handeling. Dus die doe ik dan weer, noodgedwongen, de volgende ochtend.

    Dìmphý, ik ga nú dàn, om 02.00 uur,, als 'hèkke-sluíter' na het reageren op jouw meeslepende verslaglegging, maar snel te bed!! Véél succes op je volgende routes!!!

    Rúúd


  • 17 April 2024 - 12:06

    Bernadette:

    Hoi Dimphy, wat een geluk dat je knie wat beter gaat! Houden zo.

    En wat een diversiteit aan wandelaars uit diverse landen. Zo te lezen geniet je volop.

    Vervolg je Camino met veel plezier en fijne ontmoetingen.

    Groetjes van Jan en Bernadette.


  • 19 April 2024 - 19:08

    Nellie Bos:

    Wat heerlijk dat het redelijk goed gaat met jouw knie! Heel leuk om deze afwisselende reisverslagen te kunnen lezen. Nog veel reisplezier de komende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Trabadelo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2024

Dag 7 naar Foncebadón

04 Augustus 2024

Dag 5 naar Astorgs

06 Juni 2024

Dag 3 naar Villavante

30 April 2024

Dag 27 naar Salceda

27 April 2024

Dag 24 naar Palas de Re
Dimphy

camino2024

Actief sinds 02 April 2024
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 771

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: