Dag 5 naar Astorgs - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 5 naar Astorgs - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 5 naar Astorgs

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

04 Augustus 2024 | Spanje, Astorga

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik weer twee slaapplaatsen verder.

Nadat ik het vorige verslag geschreven had, vroeg d3 hospitalera of ik mee ging om de sokken te halen. Wel apart om in werkplek kwartier een afstand af te leggen waar ik eerder die dag 3 uur over heb gedaan. Wat kun je blij zijn om een paar sokken! Ik wilde natuurlijk de benzine betalen, maar dat lukte niet. Ze wees het resoluut af!

De hospitalera heeft daarna gekookt voor ons: het Duitse echtpaar dat ik eerder al ontmoet heb, het Zwitsers gezin met de 2 meisjes en een Nederlandse. Weer gezellig dus!

Gisteren ben ik naar de herberg in Villares de Orbigo van Nederlandse eigenaars gelopen. Het heeft te koop gestaan, dus voor de zekerheid eerst gebeld en ja, er zijn nieuwe eigenaars: een Nederlandse vrouw en haar Engelse partner. Ze zijn nét open en ik bleek gisteren hun eerste pelgrim! Er is heerlijk gekookt, ik heb met hen gegeten. Ik was de eerste en ook nog enige pelgrim gisteren. Het weer was gisterenmorgen slecht: regen en Ik ben goed nat geworden.

Maar ' S middags scheen de zon en waren al mijn spullen weer snel droog.

Na een heerlijk ontbijtje ben ik op tijd vertrokken. Mijn doel was Astorgs, 15 km . Is prima gegaan, maar het weer... regen, véél regen, harde koude wind en als toetje vlak voor Astorga hagel! Weer goed nat en ook wel verkleumd. Maar het schijnt dat het vanaf morgen beter wordt en warmer! Ik heb nog een tijdje met een Oostenrijkse gelopen en ben ook het Zwitsers gezin weer tegengekomen. Och de kindjes hadden het ook zo koud...

Vandaag natuurlijk ook weer de kathedraal en het bisschoppelijk paleis van Gaudi bezocht. Echt de moeite waard.

Nou, tot zover weer, tot de volgende keer en veel groetjes, Dimphy


  • 08 April 2024 - 19:14

    Marjan :

    [e-1f600] Weer een positief verslag. Fijn dat de overnachtingsplaats goed zijn. Veel succes met het vervolg!


  • 08 April 2024 - 19:28

    Annemieke :

    Leuk verslag! Ik kijk alweer uit naar de volgende!


  • 08 April 2024 - 20:18

    Jesse, Celine En Mia :) :

    Lekker bezig ma! Klinkt goed en ook koud brrrr!


  • 08 April 2024 - 22:09

    Lia Coolen:

    Het is Jantje lacht, Jantje huilt met het weer! Gelukkig op tijd weer droog om het wasje te drogen [e-1f605]. Heel herkenbaar, dat weer en wat kan het nog koud zijn op die hoogvlakte in april, brrrr. Des te fijner als je bent aangekomen in de herberg en weer een lekker warme douche kunt nemen. En hopelijk is het dan weer droog als je moet gaan eten, hoewel je tot nu toe al menig herberg hebt gehad waar je ook kon eten. Dan hoef je natuurlijk niet meer op pad om een eetgelegenheid te zoeken. Een fijne tocht morgen. Groetjes van ons


  • 09 April 2024 - 02:34

    Ruud Van Der Linde:

    Hoi Dimphy,

    Het is geen sínecùre om bij zulke uiteenlopende weers-omstandigheden tegen "de elementen" ín te blijven bòksen! En het énige wat iemand dan 'òp de béén houdt' zijn dan jezelf èn elkaar blijven àánmoédigen dat zulke inspanningen uiteíndelijk ook voldoening kunnen òpléveren wanneer je met elkaar in de herberg kunt zitten bíjkomen van alle doorstáne ontbéringen, bij het genót van een verwàrmende maaltijd en opwekkende gesprekken. Succes maar wéér met elkaar op de komende wandelroute, Dìmphý!! Veel líefs van Hènk en Rúúd[e-1f3b6][e-1f56f][e-1f44d][e-1f3fb]


  • 09 April 2024 - 09:09

    Hammie:

    Mooie avonturen weer!


  • 09 April 2024 - 10:11

    Arthur Kuilboer:

    Nou Dimphy, je wordt wel op de proef gesteld. Regen, hagel, de hemel huilt! Dat moet een teken zijn.[e-1f600]

    Gelukkig is het snel weer droog als de zon dan weer schijnt, dat maakt vast veel goed!

    Veel plezier bij de volgende etappes!

    Groet

    Arthur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Astorga

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2024

Dag 7 naar Foncebadón

04 Augustus 2024

Dag 5 naar Astorgs

06 Juni 2024

Dag 3 naar Villavante

30 April 2024

Dag 27 naar Salceda

27 April 2024

Dag 24 naar Palas de Re
Dimphy

camino2024

Actief sinds 02 April 2024
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 769

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: