Dag 27 naar Salceda - Reisverslag uit Salceda, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 27 naar Salceda - Reisverslag uit Salceda, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 27 naar Salceda

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

30 April 2024 | Spanje, Salceda

Hallo allemaal,

De afgelopen dagen was er storing bij waarbenjij.nu , gelukkig is dat opgelost. Dus mijn verslagen worden weer verstuurd en ik ontvang weer reacties van jullie!

De Italiaan van de herberg in Palas dé Rei heeft heerlijk voor ons gekookt: 5 vrouwen waarvan 1 uit Soanje, 1 uit Florida, 2 uit Taiwan en ik. Een heerlijk diner met pasta, een super salade en een mooi opgemaakt toetje!

De volgende dag naar Melide. Een stuk met De vrouw uit Florida gelopen, de 2 Duitse zussen nog tegengekomen en ook 3 Nederlandse vrouwen. Mooie route, veel door bos. Ën... mooi weer! Dat hadden we niet verwacht! Maar wel super druk met allerlei groepen, het was zondag!!!

Bij aankomst in Melide trof ik de Nederlandse vrouwen weer, maar nu waren het er 4. Blijkt dat de 4e geblesseerd is en nu met de auto de anderen volgt en hun rugzakken vervoert. Toch met z'n vieren op pad!

De verwelkoming in de herberg was zeer enthousiast en warm. De hospitalero heeft zelf ook Camino's gelopen en zijn doel is nu dat iedereen zich thuis voelt in zijn herberg.

's Avonds nog even bij een optreden van een Spaanse band gekeken (Er was een festival). Fantastisch! Het publiek zong mee, danste, een en al feest. Daar ook nog even de Spaanse van gisteren gezien.

Maandag naar Ribadiso, weer prachtige stukken door bos én weer goed weer. Flinke stijgingen.

Goede herberg, maar mensen zochten geen contact. Wel even leuk gekletst met Engelse moeder en dochter.

En vandaag..... regen, regen, regen....Het was soms even zonnig, maar helaas....weer regen. Het góöt!

Ik herken stukjes van 2012, zeker niet alles. Maar ik kwam ergens aan en dacht dat daar in 2012 nonnen stonden en de pelgrims aanmoedigden. En jawel, ze stonden er! Dat soort bijzondere dingen herken ik wel.

Ook de 2 Duitse zussen weer gezien.

Vandaag in Salceda, ook weer goede herberg

De weersvoorspellingen waren voor de hele week slecht. Maar eergisteren en gisteren waren echt goed. Vandaag overtrof alles wat regen betreft! Tot en met zondag is regen voorspeld... Maar hopelijk gaat het meevallen, net zoals eergisteren en gisteren..

Morgen naar Lavacolla, overmorgen naar Santiago de Compostela!

Tot zover weer, tot de volgende keer en veel groetjes,

Dimphy

• 30 April 2024 - 20:30

Nens:

Zo leuk om steeds je verhalen te lezen. De ene dag lijkt nog meer bijzonder dan de andere. Het weer zit niet altijd mee maar daar staan weer veel mooie ontmoetingen en gebeurtenissen tegenover. Fijne tocht verder!

• 30 April 2024 - 20:35

Marjan :

Hoi Dimphy, heb weer genoten van jouw verslag! Nu de laatste loodjes. Veel succes en hopelijk mooi weer. Wij zijn in Zwiggelte en gaan donderdag terug naar huis.

• 30 April 2024 - 20:44

Ella:

Hoi Dimphy,

Goede tocht de laatste dagen en ik ben diep onder de indruk van alle verhalen. Echt tof!!

‘t Ga je goed! Lieve groet, Ella

• 30 April 2024 - 21:01

Ton:

Hartelijke groeten, ook van Lidwijne.

We hopen dat je goed aankomt in de kathedraal.

• 30 April 2024 - 22:17

Lia:

Dat schiet al lekker op Dimphy! Hopelijk laat het zonnetje zich de laatste dagen weer wel zien want regen ben je snel zat. Leuk ook, dat festival met een optreden van een band. Dat zijn de krenten in de pap! Geniet van je laatste dagen op de Camino (of loop je nog door naar Finisterre?). Buen camino!

Liefs, Lia.

• 02 Mei 2024 - 18:27

Arthur Kuilboer:

Dag Dimphy, het is wel steeds een feest der herkenning als je voortdurend op je tocht mensen opnieuw ontmoet. Lijkt me heel leuk om dan weer even contact te maken en dan weer los van elkaar verder. Tja, dat weer, dat weer. Het zal wel zo moeten zijn maar leuk is natuurlijk anders. Anderzijds past het ook wel weer bij de zoektocht naar de betere mens in jezelf. Daar horen ook tegenslagen thuis. Je schiet al lekker op, veel plezier bij het vervolg.

Fijne wandeling!

Groet