Dag 3 naar Villavante - Reisverslag uit Villavante, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 3 naar Villavante - Reisverslag uit Villavante, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 3 naar Villavante

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

06 Juni 2024 | Spanje, Villavante

Hallo allemaal,

In de herberg in Valdoncina waren uiteindelijk maar drie pelgrims. Het is echt nog niet druk op de Camino. De hospitalera heeft gekookt, de fles wijn komt daarbij ook altijd op tafel!

De volgende dag weer rustig gelopen, 10,5 km naar Villar de Mazarife. Afgelopen nacht waren we met vieren en een Zwitsers gezin met twee meisjes van 2 en 4 jaar oud. De kinderen lopen stukken, maar worden ook regelmatig gedragen. En dan ook nog rugzakken met bagage!

Ook hier werd gekookt, dus weer gezellig met anderen gegeten. En natuurlijk stond de wijn weer klaar!

Vanochtend weer rustig vertrokken. Het is bewolkt, er dreigt regen. Maar we hebben het droog gehouden! Voor vannacht is regen voorspeld, hopelijk alleen vannacht, dat wordt afwachten.

Vandaag heb ik een heel stuk met een jonge Duitser gelopen en dat was echt gezellig.

Ik ben weer na 10.km gestopt, mijn knie en heup houden zich goed. En toen ontdekte ik dat ik mijn sokken bij de vorige herberg aan de waslijn heb laten hangen. Gebeld, maar ze spreken daar geen Engejs. Uiteindelijk heeft de hospitalera gebeld en zij heeft aangeboden later vandaag mijn sokken te gaan halen. Wat een service!!!

Morgen loop ik naar een herberg van Nederlanders. Volgens velen is het een super leuke en fijne herberg en ook daar wordt gekookt. Het wordt qua afstand weer een kort dagje, maar daarna ga ik langere dagen maken. Ik ben dan ondertussen goed genoeg ingelopen, lijkt me.

Tot zover weer en tot de volgende keer!

Groetjes, Dimphy


  • 06 April 2024 - 14:45

    Annemieke :

    Leuk om je zo te volgen en fijn dat het goed gaat! Buen Camino!


  • 06 April 2024 - 14:47

    Annemieke :

    Leuk om je zo te volgen en fijn dat het goed gaat. Ben wel benieuwd in welke Nederlandse herberg je gaat overnachten. Buen Camino!


  • 06 April 2024 - 15:55

    Arthur Kuilboer:

    Dag Dimphy,

    Nou, het loopt lekker lees ik. Business as usual! Jij vergeet je sokken, Jos vergeet bijna de repetitie en slaapt lekker door![e-1f600]

    Vanaf vandaag dus lekker doorstappen. Succes!

    Groet

    Arthur


  • 06 April 2024 - 16:00

    Ella Heutink-Heezen:

    Ha Dimphy,

    Dat gaat goed!!! Al die contacten en gesprekken lijkt me geweldig. Lekker rustig doorlopen! Leuk om je te volgen[e-1f618]


  • 06 April 2024 - 20:32

    Lia Coolen:

    Ha Dimphy,

    Wat fijn dat je leuke herbergen en contacten hebt en dat de heup en de knie zich zo goed houden! Ik zou zeggen houden zo [e-1f60f].

    Groetjes en liefs van Theo en mij, Lia.


  • 07 April 2024 - 00:44

    Ruud Van Der Linde:

    Hoi Dimphy,

    Díe Jòs! Volgens mij was hij in Dromenland en volgde hij daar ook een wandelroute met óók zulke mooie belevenissen als waarmee jïj ons dagelijks verrast. Wanneer ga jij jóúw handboek uitgeven met jouw tips en hints mbt de diverse Camínó('s)? Veel líefs van Henk[e-1f468]‍[e-1f9af] en Ruud [e-1f469]‍[e-1f9af]


  • 07 April 2024 - 12:23

    Marjan :

    Blijf volhouden Dimphy, nog steeds blaarloos? Wij hebben een weekendje Zwiggelte erop zitten. Vrijdag baggerweer, zaterdag en vandaag schitterend.


  • 07 April 2024 - 14:32

    Bernadette:

    Hallo Dimphy, je berichtjes zijn weer enthousiast! Het gaat dus weer goed, ook met heup en knie. Geniet van de contacten en veel succes met de volgende etappes! Groetjes van Jan en Bernadette.


  • 07 April 2024 - 19:29

    Anton Danen :

    Hallo Dimphy,

    Goed te horen dat het lopen goed gaat en dat je weer ' op stoom ' komt. En fijne gesprekken en een lieve hospitalera. Jij bent weer in je element! Geniet ervan!

    Groetjes Anton en Anniek


  • 08 April 2024 - 18:16

    Lola, Jeroen & Merlijn:

    Goed bezig mam, we zijn heel trots op je!

    Fijn dat heup en knie het goed houden en de sokken weer terug zijn haha

    Veel liefs van ons!

    Xxxxxx


  • 09 April 2024 - 16:43

    Marijke:

    Hoi Dimphy,

    Klinkt goed allemaal. Goed lopen, leuke mensen ontmoeten, mooie gesprekken en lekker samen eten. Zo klinkt het leven van een pelgrim best aantrekkelijk [e-1f609]. Fijn dat je er van geniet! Houden zo en lekker doorstappen.

    Groeten van Henk en Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villavante

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2024

Dag 7 naar Foncebadón

04 Augustus 2024

Dag 5 naar Astorgs

06 Juni 2024

Dag 3 naar Villavante

02 Mei 2024

Santiago de Compostela!

30 April 2024

Dag 27 naar Salceda
Dimphy

camino2024

Actief sinds 02 April 2024
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 919

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: