Dag 7 naar Foncebadón - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 7 naar Foncebadón - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 7 naar Foncebadón

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

04 Oktober 2024 | Spanje, Foncebadón

Hallo allemaal,

Twee dagen geleden was ik niet in Astorgs maar in Astorga!

Na het schrijven van het verslag ben ik op zoek gegaan naar een eetgelegenheid met menu dat in mijn gids werd aanbevolen. Ik zat net toen een man binnenkwam die ik ook al in de kathedraal en het paleis was tegen gekomen, een pelgrim uit Frankrijk. Hij vroeg of hij bij mij aan tafel mocht komen zitten, dat is toch ' plus agreable '. We hebben gezellig gepraat en toen ik weg wilde gaan bleek het al donker. Hoewel hij de andere kant op.moesr, is hij meegelopen naar mijn herberg. Super fijn!

De volgende dag naar El Ganso gelopen. Het wasnzonnig, maar een erg koude wind! Het zou slechts 1 graad z8jn. Ik heb deze herberg uitgekozen omdat er gekookt wordt. Helaas zijn er verder geen pelgrims gekomen . Het eten zou om 19.00 uur zijn, ik hoorde wel wat beneden,maar niet dat het etenstijd was. Dus ik ben iets na 19.00 uur gaan kijken. Op tafel stonden twee kaarsen, een bord spaghetti met veel knoflook en olie en een enorme salade: rozijnen, noten, appel,tomaat, maïs, olijven,kaas, verschillende soorten sla. Maar verder niemand te zien. Dus in m' n eentje gegeten, het was wel super lekker. Later kwam de hospitalera. Hij heeft op mijn verzoek de deur afgesloten, doet hij normaal niet, maar ik was alleen ik het voorhuis. Zelf woont hij in een huis achter in de tuin. En ik heb heerlijk geslapen.

Vanochtend vertrokken, het was weer erg koud. In de loop van de dag werd het steeds warmer, regenjack en collen voor de eerste keer uit, later ook mijn vest. Heerlijk!

De stijging van 400 meter ging goed, wel veel modderstukjes.

Vlak voor de herberg kwam ik een Duitse tegen, ze ging naar dezelfde herberg. En daar weer met haar en een Duitse en een Anerikaanse in de zon gezeten. Hier wordt ook gekookt en er zijn veel pelgrims!

De laatste dagen over paden gelopen midden in de natuur. Ik hoor alleen vogels, vaak een koekkoek, mijn eigen stappen en verder niets. Mooi weidse landschap met op de achtergrond de besneeuwde

Bergtoppen van het Teleno gebergte. En vandaag zonder harde wind! Volgens mijn gids heet deze streek Maragatería. Heerlijk rustig, mooie vergezichten.

Nou tot zover weer, tot de volgende keer en veel groetjes, Dimphy


  • 10 April 2024 - 19:14

    Lia Coolen:

    Nou Dimphy, goed van jou hoor! In je eentje in een herberg slapen was ooit je worst case scenario en nu heb je zelfs goed geslapen terwijl je in je eentje in de herberg moest overnachten! Blijkbaar is het nog erg rustig op de Camino. Hoef je in elk geval niet bang te zijn dat je geen slaapplaats hebt!

    Liefs en groetjes, Lia.


  • 10 April 2024 - 20:15

    Ton:

    Gaat goed zo, nu alleen nog de datum anders noteren, je loopt elke dag een maand verder....

    Ipv 10-04-2024 schrijven 04-10-2024

    Ik heb de verslagen aan Lidwijne voorgelezen, je moet ook van haar de hartelijke groeten hebben!.


  • 10 April 2024 - 22:53

    Bernadette.:

    Ik lees weer over al je belevenissen; fijne en goede ontmoetingen, goed en slecht weer, lekkere maaltijden en goede nachtrust!! Het gaat weer goed, daar op de Camino!! Geniet volop en veel succes! Groetjes van Bernadette.(ook namens Jan)


  • 11 April 2024 - 00:44

    Ruud Van Der Linde:

    Lieve Dimphy,

    Vandaag sprak ik een oude mevrouw in het fitness-centrum, waar ik, weer bíjna wekelijks, een uurtje allerlei rèk-oefeningen kan doen. Tijdens mijn bezigheden aldaar zag ik haar op de loopband hardlopend, naar later dus bleek, in hoog tempo 5 kilometer aan-één-stuk!!! Zij deed dat om conditie op te bouwen voor de "Viérdáágse van Níjmegen"!!! Toen vertelde ik háár dat jij al een reeks van jaren "De Camino" lööpt!!! Zij reageerde met bewondering voor jóúw móéd om dan ook íedere dag te moeten uitkijken naar een geschikte sláàpplááts, en dat die onzekerheid háár tégen stáát!!! Maar aan de andere kant trekt die solidariteit tussen de pelgrims haar zódànig áán, dat zij er tóch óóít nog wèl aan wil gaan déélnémen!!! Lees jij iedere dag vantevóren de weersvoorspellingen, óf laat jij die liever gewoon over je héèn kómen? Wij wensen jou weer heel veel plezíer(íg) weer en áánspráák toé voor mòrgen! Liefs van Rúúd, mede namens Hènk[e-1f913][e-1f60e][e-1f60e]


  • 11 April 2024 - 09:59

    Lola, Jeroen & Merlijn:

    Dat klinkt prachtig, fijn die afwisseling van rust en gezelligheid!

    Hopelijk veel mooie zonnige dagen de komende tijd!

    Xxxxxx


  • 11 April 2024 - 10:10

    Arthur Kuilboer:

    Als ik het zo lees Dimphy, zit het met het contemplatief beleven van je toch wel snor. Wat lijkt me dat heerlijk als je alleen, naast het roepen van de koekoek, je eigen voetstappen hoort. En toch nooit alleen op je pad. Wandel lekker!

    Groet

    Arthur


  • 11 April 2024 - 16:59

    Toos Kruytzer :

    Dag Dimphy,

    Leuke verhalen, en zo vertrouwd. Dank je wel. Blijf verder genieten.

    Sjra en Toos.


  • 12 April 2024 - 12:01

    Catharina :

    Hoi Dimphy,

    Poging 2 !

    Gisteravond laat nog een berichtje geschreven maar de plaatsing was me niet gelukt .[e-1f601].

    Nu dan opnieuw !!

    Allereerst wat een moedige daad zo alleen in een herberg te slapen.[e-1f44c]. Goed hoor en nog goed te slapen ook .

    Je maakt zoals altijd op de camino weer allerlei kontakten.

    Hopelijk wordt het weer wat beter maar je moet het er toch mee doen.

    Ik ben benieuwd of je nog veel herkend maar er zijn ongetwijfeld ook veel dingen veranderd.

    Je antwoord hoor ik wel op één van onze wandelingen.

    Wat heerlijk dat het lopen zo goed gaat , ook een kadootje nietwaar .

    Een lieve groet en ik ga weer proberen hem te verzenden.

    Catharina.


  • 12 April 2024 - 17:17

    Wendela:

    hee, jij loopt in de toekomst, bij jou is het al oktober :-p hier in nederlands is het pas april, dus laat ons even weten wat we over een half jaar kunnen verwachten op het wereld-toneel enzo ;-)

    grapje... (je datum-notatie staat verkeerd). Super stoer hoor, je flikt 't 'm toch maar weer, ze wandelt gewoon dóór, alweer! En nu heb ik spontaan trek in die appel-rozijnen-salade :-D

    Zorg goed voor die voetjes en geniet ervan!

    Wendela


  • 13 April 2024 - 00:52

    Ruud Van Der Linde:

    Zaterdag 13-04-2024, vandáág dús, feliciteren wij [e-1f91d]


  • 13 April 2024 - 01:03

    Ruud Van Der Linde:

    Zaterdag 13-04-2024: Hoi Dimphy, van [e-2764][e-1f91d]


  • 13 April 2024 - 01:57

    Ruud Van Der Linde:

    Poging 3 en hopelijk làng genoég?

    ZÀTERDÀG 13 APRÍL ÀLWÉÉR!!

    LÍEVE DÍMPHÝ, ben je al halverwége Astorga en Ponferrada?

    Op de kaart in onze wereldatlas is dat globaal te overzíen.

    En het is voor òns, van híeràf, moeilijk ìn te schàtten hoeveel bèrgen en dálen je dagelijks dan zigzag nog moet doorkruísen!!

    Wij schrijven jou vandaag, zaterdag, 13 april 2024, van òns uit vast vóóràf, om jou te feliciteren op jouw verjáár-dàg!!

    Volgens ònze tíjdberekening word jij vandaag 70 jaar JÒNG!! Wij feliciteren jou, Dimphy, daarmee dan ook van [e-2764][e-1f91d]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Foncebadón

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2024

Dag 7 naar Foncebadón

04 Augustus 2024

Dag 5 naar Astorgs

06 Juni 2024

Dag 3 naar Villavante

30 April 2024

Dag 27 naar Salceda

27 April 2024

Dag 24 naar Palas de Re
Dimphy

camino2024

Actief sinds 02 April 2024
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 772

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: