Dag 24 naar Palas de Re - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 24 naar Palas de Re - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 24 naar Palas de Re

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

27 April 2024 | Spanje, Palas de Rey

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik weer een stukje verder. In Morgade heb ik gezellig gegeten met een Duits echtpaar en de volgende dag op naar Portomarin. Een Australische vroeg of ze met me op kon lopen, natúúrlijk! Zij heeft een blessure en loopt elke dag tussen de 5 en 10 kilometer. We troffen in het bos een doedelzakspeler, later nog een gitarist. Het was gezellig, maar de Australische praatte aan één stuk door, dus ik genoot van de stilte toen ik na 5 km weer alleen verder liep. Héérlijk loopweer, over kleine asfaltwegen en stukjes bos. Om Portomarin binnen te komen, steek je eerst over een brug het stuwmeer over. In de zestiger jaren is de lager gelegen oude stad opgeofferd aan het stuwmeer en is de nieuwe stad hoger opgebouwd. Dus na de brug beklim je meteen een hoge trap.

Ik had een aangename herberg met gewone eenpersoonsbedden, lakens en handdoek.

Donderdag naar Gonzar. Dat bleek een herberg met restaurant waar het tussen de middag stampvol was, maar 's avonds bleven alleen de slapers over. Een erg leuk echtpaar uit Argentinië ontmoet en twee Duitse zussen die vaak samen op vakantie gaan. Ze reizen na de Camino naar Portugal, hebben begin juni hun terugvlucht geboekt, maar dat weten hun echtgenoten niet. Dus ze verschijnen uiteindelijk onverwacht weer thuis. Haha, zo kan het ook!

Vrijdag naar Eixere in een pension die privékamers ook 4 pelgrimsbedden heeft. De zussen zaten in het pensiongedeelte, ik in de pelgrimskaner en had daar uiteindelijk het rijk alleen met éigen toilet en douche! Helaas is het gaan regenen en de voorspellingen zijn niet goed.

Ik heb vorige week meerdere dagen heel prettig met een Amerikaanse gelopen. We hebben in Sarria afscheid genomen, haar zoon is ondertussen aangekomen en nu loopt ze met hem aar Santiago. Ze willen dinsdag aankomen, dus ze lopen nu elke dag meer kilometers dan we vorige week deden en dan ik nu dus loop..

Dus er zou een moment komen dat ze mij zouden inhalen en we hadden via de app contact daarover. Gisteren kwamen zij door Eirexe waar ik was en hebben we elkaar getroffen. Dat was erg leuk! Ze zijn nu verder, maar we houden zeker contact!

Het weer is definitief omgeslagen. Vandaag in de stromende regen vertrokken. De regen gIng over in natte sneeuw en het sneeuwde uiteindelijk behoorlijk. Ik heb anderhalf uur in een warme bar gewacht totdat het minder werd en ben in miezerregen verder gegaan.

Nu ben ik in een kleine herberg dat gerund wordt door een Italiaan. En hij kookt vanavond , dus dat is weer erg gezellig. We zijn hier met 5 vrouwen. Een van hen ben ik vandaag onderweg tegengekomen, een Colombiaanse die in Florida woont. Zij viond de sneeuw gewéldig en is in de sneeuwbui blijven lopen!

We zullen zien wat de Italiaanse hospitadero voor ons gaat klaarmaken, in ieder geval een Italiaans gerecht!

Tot zover weer, tot de volgende keer en veel groethrs6, Dimphy


  • 30 April 2024 - 00:15

    Lia:

    Ha Dimphy,

    Zo te lezen heb je weer veel leuke contacten gehad en heb je je niet hoeven te vervelen. Integendeel zelfs, als ik lees hoe de Australische vrouw je de oren van de kop kletste...

    Fijn dat het nog steeds goed gaat met lopen en leuk dat je de Amerikaanse vrouw met haar zoon inderdaad nog een keer ontmoet hebt.

    Jammer dat het weer verslechterd is, maar ja dat hoort er helaas ook bij. Hopelijk heb je goede regenkleding. En dat het sneeuwt is natuurlijk wel weer een bijzondere belevenis.

    Groetjes, liefs en hou je taai [e-1f4aa][e-1f337].


  • 30 April 2024 - 07:13

    Merlijn, Lola & Jeroen:

    Lieve mam [e-38] oma,

    Wat een mooie avonturen beleef je weer! Fijn dat je het gezellige contact kan afwisselen met de stilte en rust. Je bent er alweer bijna! Heel veel succes met het laatste stukje, hopelijk krijg je toch nog wat zonnestralen! Hier is het gister weer prachtig weer geweest, lekker door het bos gefietst met Lola.

    Tot heel snel!

    xxxxxxxxxx


  • 30 April 2024 - 08:11

    Marjan :

    Hoi Dimphy, weer veel ontmoetingen en leuke belevingen. Je weet na regen komt weer zonneschijn. Heel veel succes het laatste stuk.


  • 30 April 2024 - 08:37

    Arthur Kuilboer:

    Dag Dimphy, wat tref je toch steeds leuke mensen op je contemplatieve tocht. Aussies kunnen hun mond niet houden, da's bekend. Ik heb veel familie down under dus ken het fenomeen. Het lijken soms net Bosschenaren![e-1f600]. Jammer dat je nu onder Nederlandse omstandigheden je tocht moet vervolgen, hoewel, sneeuw hebben we hier al weer even niet gehad.

    Maak je geen zorgen over Jos, er was weer een geval van Q koorts ontdekt dus hij kan weer hekemaal los!

    Fijne wandeling gewenst!

    Groet arthur


  • 30 April 2024 - 10:03

    Bernadette.:

    Hallo Dimphy, wat een diversiteit aan ontmoetingen weer.

    Zo te lezen geniet je er ook volop van!

    Daarna weer een tijdje rust tijdens het wandelen en genieten van de natuur is ook heerlijk.

    Jammer dat het weer is omgeslagen. Hopelijk snel weer zon!

    Fijne voortzetting van je tocht!

    Groetjes van ons,

    Bernadette.


  • 30 April 2024 - 11:20

    Jos:

    Gelukkig komen de berichten weer goed binnen, Dimphy. Er was even een probleem geloof ik. Enthousiaste verhalen over ontmoetingen met mede-pelgrims, altijd erg leuk. De omgeving zag er de laatste dagen ook mooi uit volgens mij (maar dat zie ik vooral op de filmpjes die mij via Whatsapp ereiken. Herken je nog wat van de eerste tocht in 2012? En intussen zit je al op het einde van het traject, de laatste 50 km. Dat heb je natuurlijk al vaker. Lekker druk met rolkoffer-pelgrims. Daar hoor jij natuurlijk nog niet bij nu je de rugzak weer fanatiek draagt. Heel veel liefs en groetjes en succes op de laatste 3 loop-dagen !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palas de Rey

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2024

Dag 7 naar Foncebadón

04 Augustus 2024

Dag 5 naar Astorgs

06 Juni 2024

Dag 3 naar Villavante

02 Mei 2024

Santiago de Compostela!

30 April 2024

Dag 27 naar Salceda
Dimphy

camino2024

Actief sinds 02 April 2024
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 869

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: