Dag 10 naar Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 10 naar Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 10 naar Ponferrada

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

01 Januari 1970 | Spanje, Ponferrada

Hallo allemaal,

In de herberg in Foncebadón was het ' s avonds erg gezellig! Er werd gekookt en na het gezamenlijk avondeten, heeft de hospitalera muziek gemaakt. Ze is geschoold muzikante, eersr fluit en daarna accordeon. Daarna nodigde ze pelgrims uit een lied te zingen en zij begeleidde hen op de accordeon. Een jonge Amerikaan pakte de gitaar, daarna zongen drie Zuid-Koreanen een lied, daarna enkele Fransen, toen Duitsers en een Ier. Het was echt heel erg gezellig!

De volgende ochtend is de Duitse met wie ik had opgetrokken samen net mij naar het Cruz de Ferro

gelopen. Een bekend punt op de Camino waar pelgrims iets achterlaten. Een steen van th

uis, een geschreven tekst, een persoonlijk voorwerp. Het staat symbolisch voor loslaten.

De Duitse ging daarna op eigen tempo verder, we hebben dagelijks nog contact via de app.

In de herberg was geadviseerd niet over het pad maar over de kleine weg te lopen..Er is daar nauwelijks verkeer en het pad zou minder goed zijn..ik heb toch eerst een heel stuk het pad genomen.

Het was op sommige plekken erg nat, de struiken groeiden hier en daar over het pad heen en later lagen er veel losse stenen . Dus toen heb ik het advies opgevolgd en ben op de weg gaan lopen. Maar dat heeft mijn knie niet prettig gevonden. Het ging nogal omlaag en mijn knie meldde zich.

Dat was wel even schrikken!

De volgende dag komt een forse stenige afdaling, dat herinner ik me ook nog. In de gids wordt dat ook expliciet benoemd. Na lang nadenken heb ik besloten die niet te lopen om mijn knie te sparen. Ik sliep die avond met een Duitse vrouw van 75 jaar op dezelfde kamer. Met haar heb ik een taxi naar de volgende plaats gedeeld en verder rustig aan gedaan. In de apotheek een knieband gekocht. Ik kwam weer in een leuke herberg terecht.

Vandaag heb ik rustig 8 km naar Ponferrada gelopen en heb ik mijn rugzak laten vervoeren. En dat ging goed. De komende dagen doe ik rustig aan!

Vanochtend kreeg ik een groepsoproep van alle kinderen tegelijk via whats app en ben ik luidkeels toegezongen. Dat was een prachtige start van mijn verjaardag!

Zo dadelijk ga ik naar het kasteel van de Tempeliers hier in Ponferrada! En natuurlijk heb ik vandaag ook een stukje taart gegeten!

Tot zover weer, tot de volgende keer en veel groetjes, Dimphy


  • 13 April 2024 - 17:33

    Annemieke :

    Gefeliciteerd![e-1f973]


  • 13 April 2024 - 18:09

    Toos En Sjra:

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.

    Wat leuk zo'n verassing van de kinderen.[e-1f389][e-1f38a]

    Sjra en Toos


  • 13 April 2024 - 18:10

    Toos En Sjra:

    Sorry; verrassing.[e-1f92d]


  • 13 April 2024 - 18:51

    Henk Baarens:

    Beste Dimphy,

    Gefeliciteerd met je verjaardag vandaag.

    Je hebt weer leuke ervaringen opgedaan.

    Sterkte met je knie en een voorspoedige Camino verder.

    Marijke en Henk


  • 13 April 2024 - 21:44

    Lia:

    Van harte gefeliciteerd lieve Dimphy. Bijzonder om je verjaardag te vieren op de Camino [e-1f38a]. Vervelend dat je knie toch weer een beetje op ging spelen, maar als je er zo zorgvuldig mee om blijft gaan zal het hopelijk wel goedkomen. Theo en ik maken momenteel de tweedaagse wandeling met overnachting in de pelgrimsherberg in Vessem. Die heb jij vorige maand gemaakt. Mooie wandeling met gezellige mensen, dus een heel positieve ervaring [e-263a]️. Groetjes en liefs, Lia.


  • 13 April 2024 - 22:37

    Catharina:

    Hoi Dimphy,

    Van harte gefeliciteerd met je nieuwe levensjaar .[e-1f339]

    Ja, dat is apart ,jarig zijn op de camino. Ik heb het ook een paar keer mee gemaakt . Ook weer een leuke ervaring !!

    Verstandig dat je voorzichtig doet met je knie , ik lees dat je er alles aan doet om hem te ontlasten. Ik wens dat dat goed zal helpen.

    Fijne tijd nog.

    Lieve groet Catharina.


  • 14 April 2024 - 17:41

    Bernadette:

    Hoi Dimphy, natuurlijk ook van ons de felicitaties, maar die had je gisteren ook via de buurt-app. Vervelend dat je knie weer opspeelt; let maar goed op!! Veel succes met het verloop van je route.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ponferrada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2024

Dag 7 naar Foncebadón

04 Augustus 2024

Dag 5 naar Astorgs

06 Juni 2024

Dag 3 naar Villavante

30 April 2024

Dag 27 naar Salceda

27 April 2024

Dag 24 naar Palas de Re
Dimphy

camino2024

Actief sinds 02 April 2024
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 725

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: