Dag 17 naar Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu Dag 17 naar Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Dimphy Sande-Kessels - WaarBenJij.nu

Dag 17 naar Triacastela

Door: Dimphy

Blijf op de hoogte en volg Dimphy

21 April 2024 | Spanje, Tríacastela

Hallo allemaal,

Zoals ik.op dag 13 schreef hadden we een gezellige avond in de herberg in Trabadelo met heerlijk door de hospitalera gekookt eten en zelfs nog een door een pelgrim.op spectaculaire manier voorgedragen lied.

Ik herinnerde me dat de stijging naar La Faba best steil was en daarom ben ik de volgende dag na 10 km in Las Herrerias gestopt. In de herberg in Trabadelo heb ik een Amerikaanse getroffen met wie het goed klikt en ook zij loopt rustig vanwege haar knie. Ik had een andere herberg, maar iedereen die i dat gehucht was, at 's avonds in hetelfde restaurant.

Dus de volgende dag de stijging, die ik in 2012 na ruim 10 km lopen moest doen en nu 's ochtends vroeg. Haha, voor ik het wist, was ik er al. Ik heb toch besloten niet verder te gaan. Ik was weer samen met de Amerikaanse gelopen, zij ging verder. De herberg in La Faba heeft een bijzondere sfeer. Helaas bleek er geen pelgrimsviering meer te zijn in de kapel direct naast de herberg, daar is tegenwoordig nog te weinig belangstelling voor. Verder was het er weer genoeglijk met andere pelgrims.

Omdat ik eergisteren zo weinig gelopen had, besloot ik gisteren 17 km te doen. Ik heb mijn rugzak langer vervoeren en was benieuwd hoe het met mijn knie zou gaan. Er zaten twee forse stijgingen in, maar de natuur was echt prachtig. Enorme vergezichten, zon, , stilte, ik hoorde alleen vogels en mijn

eigen voetstappen. Het was best pittig met de stijgingen maar heb gemor en van de natuur. En met mijn knie is het prima gegaan!

Vandaag had ik de keuze tussen 10 of 20 km, dus toch maar verstandig geweest. Vanmiddag heb ik mijn eerste Pimientos de Padron gegeten, groene pepertjes in olie gebakken met zeezout. En niet pittig. Heerlijk!

Morgen ga ik naar Samos, een kleine omweg. Die heb ik in 2012 niet gedaan, dus dat lijkt me leuk.

Ik loop weer samen met de Amerikaanse. Dat wordt qua natuur weer een mooie dag!

Tot zover weer, tot de volgende keer en weer veel groetjes, Dimphy


  • 21 April 2024 - 17:50

    Anniek :

    Ha Dimphy, fijn te lezen dat door je genomen parcour, de route goed verloopt.

    En variatie plus fijn weer is heerlijk.

    Succes voor het vervolg.

    Groetjes A[e-38]A


  • 21 April 2024 - 18:16

    Arthur Kuilboer:

    Dag Dimphy,

    Ik krijg niet minder dan 6 maal jouw verslag toegestuurd van dag 17, dat is wel grappig, ze zijn wel allemaal dezelfde. Goed dat je het zekere voor het onzekere neemt. Als je te veel loopt loop je het risico dat het je opbreekt en dat zou jammer zijn. Je bent lekker op weg. Fijne wandeling!

    Groet

    Arthur


  • 21 April 2024 - 18:47

    Nens:

    Wat een leuke en mooie belevenissen allemaal. Fijne tocht verder.

    Liefs


  • 21 April 2024 - 19:02

    Marjan :

    Gezellig om weer een stukje van je te lezen. Hoop dat het weer ook goed is, hier is het zeer wisselend. Geniet nog van de verdere tocht.

    Groetjes


  • 21 April 2024 - 19:59

    Lia Coolen:

    Ha Dimphy, dat gaat goed, zo te lezen. Zowel met het lopen als met de knie en met de contacten. Fijn hoor! Veel succes en plezier met de volgende etappe(s). Groetjes, Lia.


  • 21 April 2024 - 20:45

    Theo Vergeer :

    Hallo Dimphy

    Fijn dat je geniet van de tocht.

    Verstandig dat je rustig aan doet

    Groetjes Theo


  • 21 April 2024 - 22:34

    Bernadette:

    Hoi Dimphy, weer een leuk verslag om te lezen. Fijn dat het goed gaat; houden zo! Veel succes met je verdere tocht.

    Groetjes


  • 22 April 2024 - 10:18

    Lola, Jeroen & Merlijn:

    Jamsiepamsie pimientos!!

    Fijn dat het zo goed gaat mam.

    Xxxxxx


  • 22 April 2024 - 11:48

    Jos:

    Hoi Dimphy,

    de natuur heeft je mooi afgeleid van je knie, is het niet. Fijn dat het weer goed gaat. Intussen al ruim over de helft en redelijk op schema dus dat moet weer gaan lukken dit jaar. Ook weer leuke contacten opgedaan en beter weer dus wat wil je nog meer?

    Geniet nog met volle teugen de komende 2 weken zolang het nog kan!!


  • 22 April 2024 - 16:26

    Wendela:

    Ik heb destijds ook de omweg naar Samos gemaakt, het is er prachtig, dat is echt de moeite. Je kon er toen ook overnachten in het klooster en in de tuin staan palmbomen! Ik arriveerde er in de gutsende regen en had zelfs de dag ervoor sneeuw gehad, dus zo'n tropische tuin was wel een verrassing. Maar vooral doen, het is daar zo mooi.

    Je stapt lekker door zeg!


  • 22 April 2024 - 19:39

    Marijke En Henk:

    Hoi Dimpy,

    Weer een etappe erbij. Interessante ervaringen en leuk om wisselde nationaliteiten te ontmoeten en ervaringen mee uit te wisselen.

    Goede reis verder

    Marijke en Henk


  • 23 April 2024 - 09:44

    Nellie Bos:

    Hallo Dimphy.

    Dit is even een test, want mijn vorige reacties zijn verdwenen,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tríacastela

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Oktober 2024

Dag 7 naar Foncebadón

04 Augustus 2024

Dag 5 naar Astorgs

06 Juni 2024

Dag 3 naar Villavante

02 Mei 2024

Santiago de Compostela!

30 April 2024

Dag 27 naar Salceda
Dimphy

camino2024

Actief sinds 02 April 2024
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 916

Voorgaande reizen:

02 April 2024 - 31 December 2024

Mijn eerste reis

Landen bezocht: